Măndilă: Stațiunii Mamaia îi lipsește promovarea internațională

Dobrogea Explore
Dobrogea Explore
7 Min Read

Președintele Organizației de Managament al Destinației (OMD) Mamaia – Constanța, George Măndilă, a vorbit despre ce ar trebui făcut pentru ca cea mai îndrăgită stațiune de pe litoralul românesc să își recapete strălucirea de altădată. Măndilă consideră că în primul rând e nevoie de promovare internațională și a vorbit despre prezența la târgurile de turism, în cadrul unui interviu acordat publicației Opinia Constanței.

Târgurile de turism

„În primul rând, stațiunii îi lipsește promovarea internațională. Mamaia, până acum, nu prea a fost prezentă la târgurile internaționale de turism. Noi am luat în calcul în această toamnă să participăm la cel puțin două dintre ele: la târgul de turism de la Londra, care este cel mai mare din această perioadă, cât și la Târgul de Turism de la Varșovia. Totodată să nu uităm că în primăvară sunt mai multe târguri pe care Ministerul de Turism al României le-a antamat, unde noi dorim să fim parte. Iar cel mai mare dintre ele este Târgul de la Berlin.

Așadar, această prezență cu materiale bine făcute, convingătoare, această prezență este necesară pentru ca Mamaia să ajungă din nou în ochii europenilor, așa cum a fost întotdeauna în anii 60 – 70 și în anii 90. Milioane de turiști străini ajungeau pe litoralul românesc și cea mai mare parte dintre ei, evident, ajungea la perla litoralului, numită Mamaia. Dacă această promovare a lipsit până acum, noi sperăm să surmontăm acest handicap și să revenim în piață”, a declarat Măndilă.

Instrumentele juridice

Președintele OMD consideră că pentru a reuși să crească atractivitatea stațiunii e nevoie de o conlucrare între structurile publice și investitori. Un parteneriat în care Primăria sau ministerele să vină cu instrumentele juridice, iar privații să investească în stațiune. Măndilă s-a referit în acest context la Planul Urbanistic Zonal al stațiunii Mamaia, ce se află în stadiul de organizare a unui concurs internațional de soluții și își va desemna câștigătorul în această toamnă. PUZ-ul va fi foarte util și pentru a defini funcționalitatea noilor suprafețe, rezultate în urma lucrărilor de lărgire a plajelor.

„Totodată, stațiunii Mamaia îi lipsește și organizarea. Iar când mă refer la organizare, mă refer la instrumente juridice care sunt necesare pentru a dezvolta această stațiune. Este de datoria noastră, a municipalității, să le oferim, iar privații trebuie să vină cu banii și să facă aceste investiții. Aceasta este ecuația economică necesară stațiunii Mamaia. În momentul de față, putem discuta de cel puțin două instrumente juridice de asemenea anvergură: în primul rând Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al plajelor, care este inițiat de Ministerul Mediului, căci el este proprietarul, în colaborare cu Ordinul Arhitecților din România. Probabil undeva la finalul lunii octombrie sau începutul lui noiembrie este concursul de soluții de la București, concurs internațional de soluții care va da un câștigător, iar acel câștigător se va apuca de proiectarea acestui PUZ. Se vor defini acele funcțiuni permise, acele funcțiuni interzise, care vor fi puse în PUZ și o să ne dea nouă felul în care se dezvoltă această stațiune pe următorii 20-30 de ani.

Căci, să nu uităm, avem în momentul de față 7 kilometri și jumătate de plajă, pe o lățime medie de 300 de metri. Cu alte cuvinte, avem o nouă spațialitate a stațiunii Mamaia, egală cu terenul pe care îl avem în stânga stațiunii, dinspre faleză înspre lac, unde există construcțiile pe care le cunoaștem cu toții. Hoteluri restaurante, domeniu public, pentru plimbare, etc. Acest intrument juridic, PUZ-ul plajelor, coroborat cu Planul Urbanistic Zonal al stațiunii Mamaia, o să ne dea viitoarele construcții, din nou, permise sau interzise, căci nu va fi Vestul Sălbatic în ceea ce privește construcțiile în stațiunea Mamaia. Aceste două instrumente juridice vor defini stațiunea Mamaia și o vor poziționa pe hartă într-un fel anume. Ea a fost cum a fost, excelent concepută de arhitectul Cezar Lăzărescu la finalul anilor 50, construită de regimul de atunci, în anii 60 și 70, dar acum, la vremuri noi, oameni noi și idei noi.

Aceste intrumente juridice de care tot vorbesc vor împinge stațiunea către un viitor anume. De aceeea am spus că ne lipsește în momentul de față organizarea”, a spus președintele OMD Mamaia – Constanța.

Disciplina individuală

George Măndilă consideră că e nevoie și de o disciplină individuală a tuturor celor care ajung în Mamaia, fie că sunt operatori economici, turiști sau constănțeni ieșiți la plimbare. Președintele OMD a arătat că, în timpul verii, Mamaia are un aflux de aproximativ 50.000 de persoane, cam cât populația unui oraș mediu din România și deci se confruntă cu probleme similare cu cele ale unei localități de această dimensiune:

„Ne mai lipsește o anumită disciplină individuală, iar aici nu mă refer neapărat la operatorii economici, cât ma refer la toată lumea. Toți cei care trec prin stațiunea Mamaia. Suntem de mărimea unui oraș mediu din România, avem 30 de mii de locuri de cazare. Cu 15-20 de mii de constănțeni care ies în fiecare week-end, discutăm de 50 de mii de oameni. Asta înseamnă un oraș din țară, cu toate cele bune și rele. În stațiunea Mamaia avem lux, dar avem și restaurante și hoteluri pentru toate buzunarele. Evident, avem și o mică infracționalitate. Îi avem și pe cei care speculează stațiunea, și cei care se simt bine. Și cei care devin nostalgici și vin de mai multe ori, cât și cei care o descoperă pentru prima dată. Și lucurile ar putea continua, dar cred că acestea sunt cele mai importante elemente de care are nevoie stațiunea”.

Distribuie acest articol
Lasă un comentariu